naftotopos.gr forum https://naftotopos.gr/forum/ |
|
Η διαδικασία για να σχεδιάζουμε επιπλέον νομείς! https://naftotopos.gr/forum/viewtopic.php?f=30&t=200 |
Σελίδα 1 από 1 |
Συγγραφέας: | naftotopos [ 26 Νοέμ 2010 - 10:57 ] |
Θέμα δημοσίευσης: | Η διαδικασία για να σχεδιάζουμε επιπλέον νομείς! |
Αγαπητοί φίλοι Ξεκινώ το θέμα αυτό με σκοπό αρχικά να το θέσω υπόψη σας προς σχολιασμό και με στόχο τη βελτίωσή του, κατ' επέκταση όμως για να καλύψω (έως ένα βαθμό) το κενό που ενδεχομένως υπάρχει σε αρκετούς φίλους μας σχετικά με το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε επιπλέον νομείς, πάντα βάση του ναυπηγικού κατασκευαστικού σχεδίου, αλλά και να ανατρέχουμε στο περιεχόμενο της ενότητας αυτής, όταν χρειάζεται. Βασικό συστατικό για την κατασκευή ενός νέου μοντέλου, είναι να έχουμε τα ναυπηγικά κατασκευαστικά του σχέδια διαθέσιμα. Ευτυχώς όμως, πολλά σχέδια από ελληνικά παραδοσιακά σκαριά αλλά και σημαντικές πληροφορίες όσον αφορά στη γάστρα τους, θα τα βρούμε στην εξαιρετική δουλειά που έχει αποτυπώσει ο Κ. Δαμιανίδης στο βιβλίο του «Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική». Για όσους έχουν ήδη πειραμματισθεί, θα έχουν ενδεχομένως διαπιστώσει ότι ενώ οι βασικές διαθέσιμες τομές (νομείς) που προσδιορίζονται στο σχέδιο προσώψεων του ναυπηγικού κατασκευαστικού σχεδίου, είναι ικανές για να δώσουν το σχήμα του σκάφους, η ύπαρξη περισσότερων νομέων βοηθούν στο να έχουμε ένα πιο αληθοφανές και γεμάτο σκελετό (το ψαροκόκκαλο) αλλά και μία πιο πλήρη και στιβαρή (δεμένη) κατασκευή κατά και τη διαδικασία του πετσώματος. Για το λόγο αυτό, με τη βοήθεια του παρακάτω σχεδίου, θα προσπαθήσω να περιγράψω τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε εύκολα να σχεδιάσουμε νέους νομείς, ενδιάμεσα δηλαδή αυτών που ήδη προσδιορίζονται στο κατασκευαστικό σχέδιο. Βασική όμως προϋπόθεση, είναι να γνωρίζουμε σε ικανοποιητικό βαθμό το ναυπηγικό κατασκευαστικό σχέδιο. Εάν όχι, μία συνοπτική περιγραφή του τι είναι και τι περιλαμβάνει μπορούμε να βρούμε εδώ: Συνοπτική παρουσίαση ναυπηγικού κατασκευαστικού σχεδίου Εάν πάλι ναι, προχωράμε παρακάτω και θέτουμε ως παράδειγμα, το κατασκευαστικό σχέδιο μίας μικρής βάρκας από τα Χανιά (εικόνα 1). Εικόνα 1 Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο ναυπηγικό σχέδιο προσέχουμε ότι δεν προσδιορίζονται όλοι οι νομείς, ενώ αυτοί που προσδιορίζονται δεν ισαπέχουν μεταξύ τους και η κάλυψη των κενών θέσεων μεταξύ του 2-3, 3-4, 4-5 και 5-6, θα δώσει ένα πιο ολοκληρωμένο σκελετό με 12 συνολικά νομείς. Αυτό που θα κάνουμε αρχικά είναι να προσδιορίσουμε τα κύρια γεωμετρικά σημεία από τα οποία ξεκινά, διαπερνά και τερματίζει η καμπύλη (η γραμμή δηλαδή) του νέου μας νομέα. Ξεκινάμε λοιπόν τη διαδικασία, με στόχο να σχεδιάσουμε ένα νέο νομέα μεταξύ του 5ου και 6ου και θα τον ονομάσουμε για αυτό: [5a]. 1. Καταρχήν, αφού υπολογίσουμε το μέσο μεταξύ του 5ου και 6ου νομέα, φέρουμε κάθετο γραμμή η οποία να διαπερνά τόσο την πλάγια όψη, όσο και την κάτοψη. Στο σχέδιό μας η γραμμή αυτή αποτυπώνεται με κόκκινο χρώμα (εικόνα 2). Εικόνα 2 2. Παραμένοντας στην κάτοψη του σκάφους (εικόνα 3), προσέχουμε ότι η γραμμή που φέραμε και αναπαριστά το νομέα [5a], διαπερνά τις οριζόντιες τομές A, B, & C που αποτυπώνονται με καμπύλες. Δεδομένου ότι στο παρόν σχέδιο έχουμε μόνο τρείς τομές, την A, την Β και την C, εργαζόμενοι πάντα επάνω στην κάτοψη, μετράμε διαδοχικά της αποστάσεις από την καρίνα μέχρι και τα σημεία που τέμνει, η γραμμή του νέου μας νομέα τις οριζόντιες αυτές τομές, δηλαδή τις αποστάσεις: 1. από το σημείο 0 έως το σημείο Α (0-Α), 2. από το σημείο 0 έως το σημείο Β (0-B) και 3. από το σημείο 0 έως το σημείο (0-C) C. Εικόνα 3 3. Στο σχέδιο προσόψεων τώρα όπου αποτυπώνονται οι καμπύλες των νομέων (εικόνα 4), σημειώνουμε και το σημείο 0, όπου στην περίπτωσή του νομέα [5a], τοποθετείται επάνω στην οριζόντια γραμμή της καρίνας και πάντα στο μέσο του σχεδίου προσόψεων, όπου στην περίπτωσή μας ταυτίζεται με το 4ο νομέα. 4. Στη συνέχεια, από το μέσο του σκάφους (στο 4ο νομέα) και επάνω στις οριζόντιες τομές A, B & C, μετράμε τις αποστάσεις (0-Α), (0-B) & (0-C) αντίστοιχα, με σκοπό να προσδιορίσουμε τα σημεία A, B & C (εικόνα 4). Εικόνα 4 5. Για να ολοκληρώσουμε τα σημεία της καμπύλης του νέου μας νομέα, μένει να προσδιορίσουμε και το τελευταίο σημείο, αυτό δηλαδή που αντιστοιχεί με το σημείο που τέμνει ο νομέας [5a] τη γραμμή της κουπαστής (δεξιό σημειο [D] στην εικόνα 3). Για τον σκοπό αυτό και από το σχέδιο πλάγιας όψης, φέρουμε μία οριζόντια γραμμή (προς τα αριστερά) έως το σημείο που θα «ακουμπήσει» την γραμμή της κουπαστής στο σχέδιο προσόψεων (αριστερό σημειο [D]). 6. Έχοντας σημειώσει όλα τα σημεία των τομών [0], [Α], [B], [C] & [D], και με τη βοήθεια ενός καμπυλόγραμμου (γεωμετρικό όργανο το οποίο βρίσκουμε στα χαρτοπωλεία), φέρουμε την βέλτιση καμπύλη γραμμή του νέoυ μας νομέα [5a]. Τέλος, την ίδια διαδικασία μπορούμε να επαναλάβουμε όσες φορές θέλουμε ώστε να σχεδιάσουμε και τους υπόλοιπους νομείς που «λείπουν» ή ακόμη και όσους επιθυμούμε να σχεδιάσουμε κατά το στάδιο της συναρμολόγησης του σκελετού του σκάφους και φυσικά πρίν το πέτσωμα. |
Σελίδα 1 από 1 | Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |