Το μοντέλο που παρουσιάζεται, έχει βασιστεί στις φωτογραφίες του Φελίξ Σαρτιό (Felix Sartiaux), στη Φώκαια τον Ιούνιο του 1914, κατά τον πρώτο διωγμό των Ελλήνων.
Χαρακτηριστικά
Όνομα μοντέλου: | - |
Τύπος γάστρας : | Τσερνίκι οξύπρυμνο |
Τύπος ιστιοφορίας : | Πένα |
Κλίμακα : | 1:30 |
Μήκος γάστρας : | __,0 cm |
Ολικό μήκος : | __,0 cm |
Πλάτος : | __,0 cm |
Ύψος : | __,0 cm |
Λίγα λόγια για το μοντέλο
Ο Φελίξ Σαρτιό, ευρισκόμενος στην Παλαιά Φώκαια από το 1913 για αρχαιολογικές ανασκαφές, το 1914, έγινε μάρτυρας του διωγμού των Ελλήνων και με τις φωτογραφίες του, εκτός από τα τραγικά γεγονότα που κατέγραψε με το φωτογραφικό του φακό, διέσωσε έμμεσα και πληροφορίες για τα σκάφη που μετέφεραν τους πρόσφυγες, στα μεγαλύτερα πλοία που ήταν αγκυροβολημένα έξω από το λιμάνι και στα απέναντι νησιά.
Το σκαρί, αποτελεί μία χαρακτηριστική μορφή γάστρας τσερνικιού, στις αρχές του 20ου αιώνα που έχει φωτογραφηθεί τόσο στη Φώκαια, από τον Φελίξ Σαρτιό το 1913-1914, αλλά και το βρίσκουμε και σε φωτογραφίες στο λιμάνι της Μυτιλήνης το 1912 (ΕΛΙΑ) και από τον L.Rubelli το 1890 περίπου.
- Είναι σκάφος με μικρή σιμότητα, έχει πλώρη χαμηλή με ευθή ποδόσταμο και με κλίση περίπου σε 45ο ενώ η πρύμνη του καταλήγει σε υψηλό κατσούλι.
- Ο τρόπος χρωματισμού του μοντέλου με τα χαρακτηριστικά διακοσμητικά, έχει βασισθεί στις φωτογραφίες του Φελίξ Σαρτιό.
- Οι αναλογίες της αρματωσιάς, είναι σύμφωνα με το βιβλίο «Περί εξαρτισμού των πλοίων» του Γεωργίου Ι. Κοτσοβίλλη και επαληθεύονται και από τις από τις φωτογραφίες της εποχής.
- Ιδιαίτερη προσοχή στον εξαρτισμό και στην ιστιοφορία, έγινε με έρευνα κυρίως στις φωτογραφικές συλλογές του nafotopos.gr, δεδομένου ότι στη διαθέσιμη βιβλιογραφία δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία.
- Ο τρόπος ανάρτισης του κυρίως πανιού, έγινε με κουλούρια περασμένα σε σύρμα και στο άλμπουρο, έτσι ώστε το πανί να μπορεί να μουδάρει, ή να κατεβαίνει στη κουβέρτα όπως φαίνεται στη φωτογραφία.
Φωτογραφίες από το μοντέλο