Τσερνίκι με ιστιοφορία πένας και φλόκους

Τσερνίκι με ιστιοφορία πένας και φλόκους

Το μοντέλο που παρουσιάζεται, έχει βασιστεί στις φωτογραφίες του Φελίξ Σαρτιό (Felix Sartiaux), στη Φώκαια τον Ιούνιο του 1914, κατά τον πρώτο διωγμό των Ελλήνων.

 

Χαρακτηριστικά

Όνομα μοντέλου:  -
Τύπος γάστρας :  Τσερνίκι οξύπρυμνο
Τύπος ιστιοφορίας :  Πένα 
   
   
Κλίμακα : 1:30
Μήκος γάστρας : __,0 cm
Ολικό μήκος : __,0 cm
Πλάτος : __,0 cm
Ύψος : __,0 cm
 

Λίγα λόγια για το μοντέλο

Ο Φελίξ Σαρτιό, ευρισκόμενος στην Παλαιά Φώκαια από το 1913 για αρχαιολογικές ανασκαφές, το 1914, έγινε μάρτυρας του διωγμού των Ελλήνων και με τις φωτογραφίες του, εκτός από τα τραγικά γεγονότα που κατέγραψε με το φωτογραφικό του φακό, διέσωσε έμμεσα και πληροφορίες για τα σκάφη που μετέφεραν τους πρόσφυγες, στα μεγαλύτερα πλοία που ήταν αγκυροβολημένα έξω από το λιμάνι και στα απέναντι νησιά.

Το σκαρί, αποτελεί μία χαρακτηριστική μορφή γάστρας τσερνικιού, στις αρχές του 20ου αιώνα που έχει φωτογραφηθεί τόσο στη Φώκαια, από τον Φελίξ Σαρτιό το 1913-1914, αλλά και το βρίσκουμε και σε φωτογραφίες στο λιμάνι της Μυτιλήνης το 1912 (ΕΛΙΑ) και από τον L.Rubelli το 1890 περίπου.

  • Είναι σκάφος με μικρή σιμότητα, έχει πλώρη χαμηλή με ευθή ποδόσταμο και με κλίση περίπου σε 45ο ενώ η πρύμνη του καταλήγει σε υψηλό κατσούλι.
  • Ο τρόπος χρωματισμού του μοντέλου με τα χαρακτηριστικά διακοσμητικά, έχει βασισθεί στις φωτογραφίες του Φελίξ Σαρτιό.
  • Οι αναλογίες της αρματωσιάς, είναι σύμφωνα με το βιβλίο «Περί εξαρτισμού των πλοίων» του Γεωργίου Ι. Κοτσοβίλλη και επαληθεύονται και από τις από τις φωτογραφίες της εποχής.
  • Ιδιαίτερη προσοχή στον εξαρτισμό και στην ιστιοφορία, έγινε με έρευνα κυρίως στις φωτογραφικές συλλογές του nafotopos.gr, δεδομένου ότι στη διαθέσιμη βιβλιογραφία δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία.
  • Ο τρόπος ανάρτισης του κυρίως πανιού, έγινε με κουλούρια περασμένα σε σύρμα και στο άλμπουρο, έτσι ώστε το πανί να μπορεί να μουδάρει, ή να κατεβαίνει στη κουβέρτα όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

 

Φωτογραφίες από το μοντέλο

 

Γιατί «ναυτότοπος»;

Διότι στο «ναυτότοπο» δεν περιοριζόμαστε αποκλειστικά και μόνο στον ξυλοναυπηγικό μοντελισμό, αλλά επεκτεινόμαστε και σε θέματα που αφορούν ευρύτερα στην ξυλοναυπηγική μας ιστορία και παράδοση, αυτό το πολύ μεγάλο κεφάλαιο του θαλασσινού μας πολιτισμού. Ζούμε σε έναν τόπο όπου η θαλασσα αποτέλεσε και αποτελεί βασικό συστατικό της επιβίωσής μας. Για αυτό και στο naftotopos, μέσα από την τέχνη του μοντελισμού, αλλά και με τη δύναμη που αντλούμε από το ενδιαφέρον σας όλα αυτά τα χρόνια, υπηρετούμε και προβάλλουμε αυτή την κληρονομιά υπεύθυνα, τεκμηριωμένα και με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

naftotopos

Η σύνδεση του ναυτομοντελισμού με τη διατήρηση της ξυλοναυπηγικής μας παράδοσης. Μία συλλογική προσπάθεια, με στόχο την προβολή αυτού του μεγάλου κεφαλαίου του θαλασσινού πολιτισμού μας, μέσα από το διαδίκτυο.

Search

Στο naftotopos χρησιμοποιούμε cookies

Χρησιμοποιούμε cookies στο site μας. Μερικά από αυτά είναι υποχρεωτικά για τη λειτουργία του ιστότοπου, αλλά και άλλα που μας βοηθούν να βελτιώσουμε τη λειτουργία του καθώς και τη χρήση του από τους επισκέπτες μας. Μπορείτε να αποφασίσετε εσείς εάν επιθυμείτε την αποθήκευσή τους ή όχι. Παρακαλούμε σημειώστε ότι στην περίπτωση που δεν αποδεχθείτε την αποθήκευση cookies, ενδέχεται ορισμένες λειτουργίες του ιστότοπου να μην λειτουργούν πλήρως ή σωστά.

Διαβάστε περισσότερα στην Πολιτική μας για τα Cookies.