Παραδοσιακή ναυπηγική

Πέραμα

Ομοίωμα του παραδοσιακού σκάφους «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ»

Ομοίωμα του παραδοσιακού σκάφους «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που ναυπηγήθηκε από τον Νηρέα Μαυρίκο στο ναυπηγείο (ταρσανά) των αδελφών Μαυρίκου στην Σύρα, στα 1952-53 για λογαριασμό του τηνιακού καπτα-Νικόλα Αλοίμονου, στα χέρια του οποίου έμεινε για μια τριετία περίπου. Η ναυπήγηση η οποία διήρκεσε ενάμιση χρόνο περίπου και ολοκληρώθηκε το Φθινόπωρο του 1953, έγινε από τον Νηρέα Μαυρίκο.

Τσερνικοπέραμα με ιστιοφορία Κέρκουρος (Κότερο ή Μπούμα και φλόκο)

Ομοίωμα παραδοσιακού Τσερνικοπεράματος με ιστιοφορία : Κέρκουρος (Κότερο ή Μπούμα και φλόκο).

Η κατασκευή ακολούθησε το σχέδιο των γραμμών του Τσερνικοπεράματος «Σελήνη»  και όπως αποτυπώνεται στο βιβλίο Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική του Κ. Δαμιανίδη (σελ 58).

Το Πέραμα "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ"

Αντίγραφο του παραδοσιακού σκάφους "Ευαγγελίστρια", ένα Πέραμα που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο των αδελφών Μαυρίκου στη Σύρο το 1940. Το σκάφος αποκαταστάθηκε το 1988 από το Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου. To μοντέλο κινείται με τηλεκατεύθυνση.

Πέραμα με ιστιοφορία Μπρατσέρα

Αντίγραφο παραδοσιακού σκάφους τύπου «Πέραμα» με ιστιοφορία Μπρατσέρας. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Πέραμα 'Ελένη Π' με Μπούμα

Ακριβές αντίγραφο του παραδοσιακού εμπορικού Περάματος 'ΕΛΕΝΗ Π. ΝΥ 167' που κατασκευάστηκε το 1951 στη Σκιάθο και ανήκει πλέον στο Ιστορικό Αρχείο, Μουσείο Ύδρας. Η αποτύπωσή και μελέτη αποκατάστασης έγινε από το αρχιτεκτονικό γραφείο «Κ. Δαμιανίδης & Συνεργάτες». 

Πέραμα με ιστιοφορία «Λόβερ» χωρίς σταύρωση

Ομοίωμα παραδοσιακού Περάματος με ιστιοφορία «Λόβερ». Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, μακαράδες, άγκυρα). Χρόνος κατασκευής 358 ώρες.

Πέραμα με ιστιοφορία 'Λόβερο'

Αντίγραφο Περάματος με ιστιοφορία Λόβερο.Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε από το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας, στο πλαίσιο της ναυτικής εβδομάδας το έτος 2006.

Πέραμα "Φανερωμένη"

Το Πέραμα που παρουσιάζεται, σκαρί στην πραγματικότητα περίπου 13,5 μέτρα, αποτελεί αντίγραφο/ομοίωμα του Περάματος 'Φανερωμένη' που ναυπηγήθηκε στη Σκιάθο το 1945 από το ναυπηγό Μυτιληναίο και αποκαταστάθηκε στο ναυπηγείο του Πάχου Παπαστεφάνου.

Γιατί «ναυτότοπος»;

Διότι στο «ναυτότοπο» δεν περιοριζόμαστε αποκλειστικά και μόνο στον ξυλοναυπηγικό μοντελισμό, αλλά επεκτεινόμαστε και σε θέματα που αφορούν ευρύτερα στην ξυλοναυπηγική μας ιστορία και παράδοση, αυτό το πολύ μεγάλο κεφάλαιο του θαλασσινού μας πολιτισμού. Ζούμε σε έναν τόπο όπου η θαλασσα αποτέλεσε και αποτελεί βασικό συστατικό της επιβίωσής μας. Για αυτό και στο naftotopos, μέσα από την τέχνη του μοντελισμού, αλλά και με τη δύναμη που αντλούμε από το ενδιαφέρον σας όλα αυτά τα χρόνια, υπηρετούμε και προβάλλουμε αυτή την κληρονομιά υπεύθυνα, τεκμηριωμένα και με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

naftotopos

Η σύνδεση του ναυτομοντελισμού με τη διατήρηση της ξυλοναυπηγικής μας παράδοσης. Μία συλλογική προσπάθεια, με στόχο την προβολή αυτού του μεγάλου κεφαλαίου του θαλασσινού πολιτισμού μας, μέσα από το διαδίκτυο.

Search

Στο naftotopos χρησιμοποιούμε cookies

Χρησιμοποιούμε cookies στο site μας. Μερικά από αυτά είναι υποχρεωτικά για τη λειτουργία του ιστότοπου, αλλά και άλλα που μας βοηθούν να βελτιώσουμε τη λειτουργία του καθώς και τη χρήση του από τους επισκέπτες μας. Μπορείτε να αποφασίσετε εσείς εάν επιθυμείτε την αποθήκευσή τους ή όχι. Παρακαλούμε σημειώστε ότι στην περίπτωση που δεν αποδεχθείτε την αποθήκευση cookies, ενδέχεται ορισμένες λειτουργίες του ιστότοπου να μην λειτουργούν πλήρως ή σωστά.

Διαβάστε περισσότερα στην Πολιτική μας για τα Cookies.